Patientsikkerhed

Hos Kiropraktorerne WestLoft har vi naturligvis fokus på patientsikkerhed.

Utilsigtede hændelser

En utilsigtet hændelse er en begivenhed der kan medføre – eller har medført – skade og som ikke skyldes det aktuelle problem, som du behandles for. Vores kiropraktorer indgiver en rapport, hvis de oplever en utilsigtet hændelse i deres arbejde. De indgiver også en rapport, hvis de får kendskab til utilsigtede hændelser hos andre sundhedsprofessionelle.

Som patient kan du også selv indrapportere en utilsigtet hændelse opstået før, under eller efter behandling hos en autoriseret sundhedsperson. Du kan læse mere herom og lave din indrapportering via Dansk Patient Sikkerheds Database.

Klagemuligheder

Skulle du føle dig fejlbehandlet eller have anden klage over et behandlingsforløb hos en autoriseret sundhedsperson, er der et par klageinstanser du bør kende.

Såfremt du mener at du er berettiget til økonomisk kompensation som følge af den behandling du har modtaget, kan du melde det til Patienterstatningen.
Bemærk, at du kun kan få erstatning for en skade, der er sket på grund af selve behandlingen. De skader og eventuelle tab, der skyldes det problem du er blevet behandlet for, erstattes ikke. Du kan også kun få erstatning, hvis det samlede erstatningsbeløb overstiger 10.000 kr.

Vil du klage over selve behandlingsforløbet dvs. skyldsspørgsmål, skal det meldes til Styrelsen for Patientklager.

 Bestil tid online

Bemærk venligst, at første tid til spædbørn skal bestilles telefonisk

 Book tid

 Bestil tid

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe til os og bestille tid

33 12 16 12

Telefontid
Mandag 7.30 - 20.00
Tirsdag - fredag 7.30 - 18.00

clock

Åbningstider

København
Mandag 7-20
Tirs-fre 7-18
Glostrup
Skiftende i tidsrummet 7.30-18.00
Ballerup
Skiftende i tidsrummet
7.00-17.00

Oftest stillede spørgsmål

Se de oftest stillede spørgsmål om kiropraktik

Læs mere

Bliv behandlet af de bedste

Her finder du Danmarks største kiropraktorklinik. Vores kiropraktorer er dygtige specialister så du sikres den bedst mulige behandling. Vi bidrager til forskning og underviser både læger og kiropraktorer.

Læs mere

Se hvad læger og patienter siger om os

Vi har mange tilfredse patienter og henvisende læger. Her kan du se, hvad nogle af dem siger om os.

Læs mere

Patientsikkerhed


Hos Kiropraktorerne WestLoft har vi naturligvis fokus på patientsikkerhed.

Utilsigtede hændelser

En utilsigtet hændelse er en begivenhed der kan medføre – eller har medført – skade og som ikke skyldes det aktuelle problem, som du behandles for. Vores kiropraktorer indgiver en rapport, hvis de oplever en utilsigtet hændelse i deres arbejde. De indgiver også en rapport, hvis de får kendskab til utilsigtede hændelser hos andre sundhedsprofessionelle.

Som patient kan du også selv indrapportere en utilsigtet hændelse opstået før, under eller efter behandling hos en autoriseret sundhedsperson. Du kan læse mere herom og lave din indrapportering via Dansk Patient Sikkerheds Database.

Klagemuligheder

Skulle du føle dig fejlbehandlet eller have anden klage over et behandlingsforløb hos en autoriseret sundhedsperson, er der et par klageinstanser du bør kende.

Såfremt du mener at du er berettiget til økonomisk kompensation som følge af den behandling du har modtaget, kan du melde det til Patienterstatningen.
Bemærk, at du kun kan få erstatning for en skade, der er sket på grund af selve behandlingen. De skader og eventuelle tab, der skyldes det problem du er blevet behandlet for, erstattes ikke. Du kan også kun få erstatning, hvis det samlede erstatningsbeløb overstiger 10.000 kr.

Vil du klage over selve behandlingsforløbet dvs. skyldsspørgsmål, skal det meldes til Styrelsen for Patientklager.